حمل‌ونقل سبز

نگرانی‌های زیست محیطی در حوزه حمل‌ونقل به مواردی اطلاق می‌شود که شرکت حمل‌ونقل یا تامین کننده زنجیره‌ای چطور با مساله حفاظت از محیط زیست برخورد می‌کند. افزایش دمای زمین که با گرمایش جهانی یاد می‌شود نتیجه تولید بی‌وقفه گازهای گلخانه‌ای است. حمل‌ونقل انسان و کالاها یکی از اصلی‌ترین عامل‌های تولید این گازها است. وسایل نقلیه قدیمی و کم‌بازده با مصرف حداکثر سوخت‌های فسیلی و آلایندگی بالا یکی از مواردی هستند که به این گرمایش جهانی کمک می‌کنند.

شرکت اونیک ترابر پارسه خود را در حفاظت از سیاره سبز و به‌حداقل رساندن نقش خود در آلوده کردن آن متعهد می‌داند. این شرکت طرح حمل‌ونقل سبز را درهمین راستا ارائه و پیاده کرده است. این طرح موجب می‌شود تمام خدمات حمل‌ونقل و لجستیک شرکت، بابه کارگیری تمام امکانات موجود شرکت و نوآوری‌ها و تکنولوژی روز جهانی، به‌گونه‌ای انجام شوند که کم‌ترین آسیب ممکن به محیط زیست وارد شود. هدف اصلی این طرح، تقویت کارایی و بازده حمل‌ونقل و کاهش اثرات مخرب بر محیط‌زیست همزمان با توجیه اقتصادی برای کسب‌وکارها است.

 

در زمینه لجستیک، حمل و نقل سبز تلاش می‌کند تا منابع آلودگی و آلایندگی را به‌حداقل برساند. استفاده از وسایل نقلیه نسل جدید سازگار با محیط زیست و استانداردهای یورو 5 و یورو 6، وسایل نقلیه هیبریدی یا تماما الکتریکی، قطعا سطح آلایندگی را کاهش خواهند داد. هم‌چنین بهینه‌سازی مسیر و جاده که شامل انتخاب مسیر صحیح برای کاهش زمان حمل‌ونقل و سوخت مصرفی می‌شود، می‌تواند تاثیر قابل توجهی در کاستن آلاینده CO2 داشته باشد.

طرح حمل‌نقل سبز اونیک ترابر پارسه تنها به ناوگان محیط زیست پسند و بهینه سازی مسیر خلاصه نمی‌شود. این طرح تمامی فعالیت‌های حمل‌ونقل را شامل می‌شود. یکی از این موارد نحوه بسته‌بندی محصولات و استفاده از مواد قابل بازیافت در بسته‌بندی محصولات است. بسته‌بندی بهینه که شامل استفاده حداکثری از فضای داخل محفظه، استفاده حداقلی از مواد اولیه برای تهیه جعبه‌ها و استفاده از مواد قابل بازیافت و سبز می‌شود، یکی دیگر از نمونه‌های حمل‌ونقل سبز به‌شمار می‌رود.